My FoLLoWers~TQ~

Ahad, 19 Februari 2012

Hobi Pelik ! Suka Kumpul Kotak

Pelik sangat ke kalau suka simpan kotak kosong? Dah sayang nak buang, abis tu cam ner? Automatik jadi terkumpul la jawabnya kan, hik hik hik. Kalau setakat dua tiga kotak mungkin tak pelik, tapi macam mana kalau satu almari, haaa pelik tak? huhuhu.


Inilah yang berlaku pada aku sebenarnya. Entah kenapa dari dulu lagi suka sangat dengan kotak buat isi barang tu. Lagi comel rupanya, lagi lah aku suka. Sampaikan yang orang dah buang pun, aku rasa nak kutip bawa balik jer. Akibat itu, sedar tak sedar, rupanya dah satu almari aku kumpulkan.

errmmm, cantek kan, macam-macam kaler.

Namun panas tidak berpanjangan, satu hari encik suami sudah terhidu perangai pelik aku ni. Apalagi terkejut besarlah dia bila membuka satu almari yang disangkanya memang tidak digunakan. Cakkk!! Penuh dengan kotak-kotak okay. Ada kotak besar, ada yang kecil, ada kotak kasut, kotak hadiah, macam-macam, hihihi.

setelah operasi, ni lah sebahagian koleksi kotak ku yang tinggal, huhu!!

Atas saranan dan amaran encik suami, terpaksalah aku buang semuanya. Tapi sempat jugalah aku sembunyikan satu dua kotak yang memang sayang sangat nak buang, hehehe. Tapi lama kelamaan tanpa disedari aku sudah mula mengumpulnya balik, huhu, tak insaf-insaf lagi nampaknya. Tapi kali ini aku letak berselerak, ada yang kat bawah katil, ada yang landing kat dapur, ada yang kat dalam almari pakaian, mana-manalah asal tak nampak macam banyak, hehe, taktik okay.

uniknya, buat door gift cantek ni, kan kan.

Kali ini juga aku seboleh-bolehnya kawal kegilaanku pada kotak. Kalau dulu hatta kotak ubat gigi, kotak tisu mahupun kotak cornflakes pun aku simpan, kali ni aku hadkan. Simpan kotak tertentu saja, macam kotak kasut ke, atau kotak mainan anak aku. Jika aku sampai hati nak buang, memang aku buang. Tak mau dah gila sangat sampai penuh satu almari.

sapa yg sudi hadiahkan saya kotak macam ni?? hehehe.

Selain sayang nak buang dan terpikat dengan kecomelan kotak, kononnya aku mempunyai niat yang sangat suci murni, iaitu jika nak bagi kawan-kawan hadiah senang, tak payah susah-susah nak cari kotak untuk isikannya. Walhal dalam setahun adalah sekali dua jer aku kasi orang hadiah, muahhahaha. Tapi tak apa, niat dah baik, kumpul kotak kira okay lagi jika nak dibandingkan dengan kumpul katak, betul tak, oppss! Gurau jer, buat pencinta katak, jangan marah ya, hehehe.

4 ulasan:

  1. awak...boleh bagi saya kontek number x?.saya nak hubungi awak tentang hobi pelik nie...tlg sms saya k.. 0133464767

    BalasPadam
    Balasan
    1. miss black, leh ckp kt sini jer...? TQ for reading ths entry ya....

      Padam
  2. Menarik..Skrg bnyk lagi tak kotak2 yg aka simpan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. errmmm x byk mna dah...x smpai 50 jerr kot...huhu...

      Padam