My FoLLoWers~TQ~

Ahad, 30 September 2012

Blogger Hanis Zalikha : Bukan Sekadar Rupa

Sebelum ni aku ada buat entri pasal blogger terkenal Malaysia Ben Ashaari. Kali ni nak cerita pasal blogger perempuan yang tak kurang popular dan hebat. Hanis Zalikha Zainal, si gadis cantik yang selain sibuk berblogging juga merupakan seorang model.


Hanis pun ada berlakon juga, filem dan drama. Kalau rajin godek-godek Youtube, banyak juga klip-klip video pendek yang dihasilkannya. Tentang cara-cara pakai tudung lah, pasal English grammar lah, memang menarik, lucu dan menghiburkan.

Hanis Zalikha ni bukan saja cantik jelita, tetapi juga dikurniakan otak yang bergeliga. Buktinya beliau telah menerima Anugerah Naib Canselor di atas pencapaiannya mendapat CGPA 3.90  untuk Diploma Pengurusan Perniagaan. Anugerah ini diraih beliau semasa Majlis Konvokesyen UITM ke 76 pada bulan Mei yang lalu.


Menurutnya seperti yang dipetik daripada akhbar Mingguan Malaysia, lepas ni beliau akan sambung pengajian ke peringkat ijazah pula. Hanis Zalikha juga sudah berjinak-jinak dengan dunia perniagaan produk kecantikan. Memang kenalah, sebab yang menjual pun cantik, senanglah nak yakinkan pelanggan kan. Tentu laris macam produk Dato' Siti, hehe.


inibelogsaya merupakan blog yang diilhamkan oleh Hanis Zalikha. Menarik sangat entri blog dia, seronok tau baca. Aku tertarik dengan kata-kata pada header blog tu, "You can't make everybody like you, you don't even like everybody", ya memang tepat sekali kata-kata ini. Bak kata orang utara, kalau hang pun tak suka semua orang, jangan la nak merungut kalau ada yang tak suka kat hang tau, haha.

Hanis dan pelakon popular Scha Al Yahya
Sebelum ni aku tak subscribe pun blog dia , tapi tetiba masa menulis entri ni, aku rasa nak subscribe lah pula. Eh korang yang tengah baca entri aku ni, rajin-rajin lah follow blog aku juga tau.

Thanks for reading, Bye!! 


3 ulasan:

  1. hanis ni memang pandai..pernah nampak dia live time study kat Uitm dulu..satu kampus..:)

    BalasPadam